زبان کشور کانادا

زبان کشور کانادا

زبان کشور کانادا

 زبان مردم کانادا چیست؟ زبان های رسمی کشور کانادا

یکی از مهمترین مواردی که در مهاجرت تاثیر بسزایی می گزارد زبان رایج و رسمی کشور مقصدیست که قصد مهاجرت به آن را دارید می باشد . اگر با زبان رسمی کشوری که به عنوان مهاجر به آن وارد می شوید آشنایی کامل نداشته باشید در ابتدای ورود خود به آن جا دچار سردرگمی می شوید و ممکن است برای ارتباط برقرار کردن و کاریابی در آن کشور دچار مشکل شوید . پس می بایست پس از مشخص شدن مقصد و هدف مهاجرت در خصوص زبان رایج آن کشور جستجو کرد و برای آشنایی و میزان تسلط به زبان رایج آن کشور اقداماتی به عمل آورد .

زبان رسمی کشور کانادا :

کشور کانادا د دو زبان رسمی را دارا می باشد . انگلیسی و فرانسوی . اما بر اساس نتایج حاصل شده از تحقیقات آماری انجام شده اکثر کانادایی به انگلیسی صحبت می کنند . البته گروهی از کانادایی ها به طور همزمان انگلیسی و فرانسوی را صحبت می کنند . فقط بخش اندکی از جامعه کانادایی فرانسوی را به عنوان زبان رسمی خود می دانند .

انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان رسمی کانادا توسط قانون زبان های رسمی در سال 1969 به رسمیت شناخته شده اند . با این حال طبق قوانین استانی برخی از استان ها زبان دیگری را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند . در ادامه میزان پراکندگی زبان ها در جمعیت استان های کانادا را بررسی می کنیم .

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت بریتیش کلمبیا

  • فقط انگلیسی برابر با 89.8
  • فقط فرانسوی برابر با 0.0
  • انگلیسی و فرانسوی برابر با 6.8
  • نه انگلیسی و نه فرانسوی برابر با 3.3

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت آلبرتا

  • انگلیسی 3916805 برابر با 98.46%
  • فرانسوی 264720 برابر با 6.65%
  • تاگالوگ 138440 برابر با 3.48%
  • اسپانیایی  104445 برابر با  2.63%

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت ساسکاچوان

انگلیسی زبان اصلی استان است و 82.4 درصد از مردم ساسکاچوان به عنوان زبان اول انگلیسی صحبت می کنند.

فرانسسکوئی ها، فرانسوی زبانی هستند که در ساسکاچوان زندگی می کنند. طبق آمار اخیر کانادا، 1.5 درصد از جمعیت (16373 نفر) زبان مادری خود را فرانسوی و 1.3 درصد از جمعیت (14440 نفر) فرانسوی را به عنوان اولین زبان رسمی خود دارند.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت منیتوبا

زبان انگلیسی در منیتوبا بیشتر صحبت می شود. انگلیسی زبان مادری 74 درصد از مردم مانیتوبایی ها است، فرانسوی زبان مادری 3.4 درصد است و 9 درصد از مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت انتاریو

سرشماری سال 2016 نشان داد که انگلیسی، زبانی است که اغلب در خانه ها صحبت می شود. همچنین، 80.5 درصد از انتاریایی‌هایی که اغلب در خانه انگلیسی صحبت می‌کنند. در انتاریو، تقریباً 4.3 درصد از جمعیت فرانسوی زبان هستند.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت کبک

فرانسوی: دولت کبک از فرانسه به عنوان تنها زبان ارتباطی خود استفاده خواهد کرد - مگر در موارد خاص. در قانون اساسی کانادا نیز فرانسوی تنها زبان رسمی کبک ذکر می شود.

جزئیات و آمار دقیق زبان رایج در استان کبک به شرح ذیل است:

  • فقط انگلیسی برابر با  4.7 درصد
  • فقط فرانسوی برابر با 51.8 درصد
  • انگلیسی و فرانسوی برابر با 42.6 درصد
  • نه انگلیسی و نه فرانسوی برابر با 1.0 درصد

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت نیوفاندلند و لابرادور:

زبان رسمی در استان نیوفاندلند و لابرادور انگلیسی است.

میتوان گفت، از منظر زبانشناسی، نیوفاندلند و لابرادور امروزه همگن ترین استان کانادا هستند. اکثریت قریب به اتفاق ساکنان آن (حدود 98٪) انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود میدانند و صحبت می کنند. این استان با این وجود دارای تاریخ زبانی غنی است.

همچنین، مردم فرانسوی زبان را می توان در سرتاسر نیوفاندلند و لابرادور یافت، اما بیشتر آنها در نواحی شرقی و غربی لابرادور و در منتهی الیه شرقی و غربی بخش جزیره ای استان واقع شده اند.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت پرنس ادروارد:

انگلیسی: در ایالت پرنس ادوارد، زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی صحبت می شود. در حالی که این استان به طور رسمی یک استان دو زبانه نیست، یک جامعه پر جنب و جوش آکادی و فرانسوی است.

هنگامی که از جزیره پرنس ادوارد عبور می کنید، می توانید بشنوید که به طور عمده در شش منطقه فرانسوی صحبت می شود: اوانجلین، پرنس-وست، سامرساید-میسکوچ، روستیکو، شارلوت تاون و سوریس. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت فرانسوی زبان جزیره پرنس ادوارد از نژاد آکادیایی هستند.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت نیوبرانزویک :

بر اساس قانون اساسی کانادا، هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی نیوبرانزویک هستند و این استان تنها استان دو زبانه در کانادا است.

پراکندگی جمعیت بر اساس زبان در ایالت نوا اسکوشیا :

اگرچه کانادا به طور رسمی دو زبانه است (انگلیسی و فرانسوی)،  اما انگلیسی زبان اصلی است که در نوا اسکوشیا صحبت می شود، اما خدمات اغلب به زبان فرانسوی نیز ارائه می شود، به ویژه در بخش هایی از کیپ برتون.

  • فقط انگلیسی 89.5%
  • فقط فرانسوی 0.1%
  • انگلیسی و فرانسوی 10.3%
  • نه انگلیسی و نه فرانسوی 0.2%

 زبان مردم کانادا

مهارت زبان، میزان و سطح تسلط:

طیق گزارش اکسپرس اینتری فدرال در سال 2018 نشان داده است که 25% از90،000 نفری که سالانه دعوتنامه درخواست اقامت دائم  را کسب کرده اند ، عموما دانشجویان بین المللی با مدرک دانشگاهی یا دیپلم کانادایی بوده اند .

تحقیقات دولت فدرال نشان گر این مورد است که مهارت زبان باعث ادغام اقتصادی می شود .

دارای اهمیت بودن استاندارد های سطح بالای مهارت زبان در کانادا ریشه در اهمیت مهارت های زبان به کمک ادغام مهاجران در بازار کار و اقتصاد کانادا دارد .

طبق یک گزارش آماری در سال 2015 در کانادا مهارت های زبان پس از اخذ اقامت دائم کانادا یکی از بهترین پیش بینی کننده های درآمد نیوکامرها در کوتاه مدت است . این به این معنیست که مهاجران مسلط به زبان بیشتر – از جمله دانشجویان بین المللی – عموما در سال های اولیه در کانادا نسبت به مهاجران با تسلط کمتر درآمد بیشتری دارند .

این گزارش ها نشان می دهد که مهارت زبان در کانادا نقش مهمی در شکل گیری فاکتور ها در انتخاب برنامه فدرال یا استانی ایفا می نماید .

امروزه متقاضیان مهجرت به کانادا که سنشان بین 18 تا 54 سال است باید نشان دهند که از سطح زبان CLB 4 یا بالاتر برخوردار هستند .

راه اصولی برای متقاضیانی که آرزوی زندگی در کانادا را دارند این است که مهرت زبان خود را ارتقا دهند .

تسلط بر زبان های انگلیسی و فرانسه در کانادا درهای زیادی را به روی متقاضیان باز خواهد کرد . و همچنین مهارت زبان امتیاز زیادی را برای متقاضیان اکسپرس اینتری به همراه خواهد داشت .

به باور عمومی داشتن تسلط بر زبان های انگلیسی و فرانسه موجب افزایش شانس در به دست آوردن موقعیت های کاری مناسب در بازار کار کانادا و اجتماع کانادا می شود .

سیستم مهاجرتی امتیاز بندی کانادا نشان دهنده این باور است که به وسیله تسلط کافی بر زبان می توانید به اقامت دائم و  شهروندی کانادا دست پیدا کنید .

در سال 2019 متقاضیان اکسپرس اینتری به 600 امتیازCRS نیاز داشتند تا شرایط در صف رقابت برای دریافت دعوت نامه درخواست اقامت دائم قرار بگیرند را دارا شوند . این به این معنیست که مهارت زبان63% امتیاز مورد نیاز برای گرفتن اقامت دائم را تشکیل می دهد .

البته لازم به ذکر است که به دست آوردن نامزدی استانی 600 امتیاز و داشتن پیشنهاد کاری 50 تا 200 امتیاز به امتیازات متقاضی اضافه می کند .

پس مهارت زبان متقاضی یکی از بهترین بلیط های ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری می باشد .

تسلط به زبان برای متقاضیان اکسپرس اینتری می تواند امتیاز بزرگی دارد . زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارتی است که اکثر متقاضیان با تسلط بر آن شانس بیشتری برای جذب شدن به عنوان نیروی کار در جامعه کانادا بدست می آورند . سیستم اداره مهاجرت کانادا با آزمون های استاندارد سطح مهارت زبان را برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا ارزیابی می کند .

برنامه اکسپرس اینتری در واقع در سال 2015 برای مدیریت متقاضیان مهاجرت به کانادا برای سه برنامه اصلی مهاجرت افراد ماهر در کانادا ایجاد شد و به نوعی موفقیت اقتصادی متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا را تعیین می نماید .

به هر شخص متقاضی ورود به سیستم اکسپرس اینتری با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز داده می شود که این امتیاز مبنی بر فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، مدرک زبان ، سابقه کار است .

طبق سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری متقاضی مجرد که در هر چهار اسکیل زبان انگلیسی و فرانسه (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شندین) تسلط داشته باشد می تواند تا 290 امتیاز از مهارت زبان کسب کند .

بنابراین در نهایت طبق مطالب گفته شده میتوان گفت که در مقابل پاسخ به این سوال که درنهایت زبان کانادا چیست؟ بلاخره انگلیسی است یا فرانسه . پاسخ به این سوال با توجه به همه گیر بودن زبان انگلیسی یک کلمه، زبان انگلیسی می باشد . اما با توجه به زبان ها متفرقه در استان های دیگر هر دو زبان فرانسه و انگلیسی رسمی و رایج می باشد . و متقاضی مهاجرت به کانادا  می بایست بر روی زبان استانی که مد نظر خودشان است تمرکز کنند و مهارت خودشان را در آن زبان افزایش بدهند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

زبان کشور کانادا زبان کشور کانادا
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

مریم مومنی

مریم مومنی

کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل، علاقه مند به قوانین حقوق بین الملل و قوانین مهاجرتی کشورها، کارشناس ارشد مهاجرت کانادا هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان